ICONEN MO Ik P 2
Bannerontevreden mobielBanner ontevreden4

Ontevreden

Zit je ergens mee? Blijf er niet mee zitten!
Goede zorg en ondersteuning is belangrijk. Ben je ergens niet tevreden over? Vind je dat de begeleiders niet goed naar je luisteren? Ben je bang en weet je niet wat je moet doen? Of ben je boos over een besluit dat genomen is? Vertel wat er is. Kom in actie!

Praat erover ontevreden

Praat erover

Praten is het allerbelangrijkste en de eerste stap. Zonder praten kan er niks veranderen. En het lucht op. Praat met iemand die je vertrouwt: familie, een vriend of vriendin, buurman of buurvrouw.

Praat met je begeleiding
Je kunt altijd praten over je probleem met je begeleiders. Zij kunnen je helpen. Het kan fijn zijn om op te schrijven wat je dwars zit. Blijf er niet te lang mee rond lopen.
Als je DigiContact hebt, vertelt dan aan een begeleider van DigiContact wat er is.

Vraag om hulp
Soms helpen gesprekken niet. Of je kunt met je begeleiders niet over je probleem praten. Je kunt dan de manager vragen om te helpen. De manager kan je advies geven wat je het beste kunt doen.

Dit kun je doen:

Slider ontevreden kom in actie

Kom in actie. 
Hoe eerder het is opgelost hoe beter. 

Slider ontevreden schrijf het op

Vertel of schrijf op. 
Wat is er gebeurd? Hoe is dat voor je geweest? 

Slider ontevreden vraag advies

Vraag advies.
Praat met iemand die je vertrouwt. 

Slider ontevreden bedenk hoe verder

Bedenk hoe je verder wilt. 
Wat zou een oplossing zijn? 

Slider ontevreden praat op de plek

Maak een afspraak om erover te praten op de plek waar het over gaat. 
Bijvoorbeeld je werk of woonplek. 

Slider ontevreden kies een goed moment

Kies een goed moment. 
Zorg dat je genoeg tijd hebt om te praten. 

Slider ontevreden kies een fijne ruimte

Kies een fijne ruimte om te praten. 

Slider ontevreden iemand meenemen

Je kunt iemand meenemen naar het gesprek. 
Laat dit de ander weten. 

Slider ontevreden samen oplossing

Probeer samen een oplossing te vinden. 

Slider ontevreden boos uiten

Merk je dat je boos wordt?
Of verdrietig?
Spreek het uit. 

Slider ontevreden luister

Luister ook naar de ander. 

Slider ontevreden nieuwe afspraak

Heb je tijd nodig om na te denken?
Maak een nieuwe afspraak. 

Slider ontevreden oplossing opschrijven

Schrijf samen de oplossingen op. 
Dan kun je teruglezen wat er is afgesproken.

Zit je ergens mee? De cliëntenvertrouwenspersoon is er voor jou!

Je wil iets wat je niet mag. Of je moet iets wat jij niet wil doen. En je vindt het moeilijk om erover te praten. Dan kan een van de cliëntenvertrouwenspersonen Wet zorg en dwang jou helpen. Bekijk hieronder het filmpje. Je kunt bellen naar een van de nummers op deze website.

Schermafbeelding 2023 12 07 om 13 17 34
Meldjeklacht 2

Wordt je probleem een klacht?

Als je een klacht hebt kun je naar de klachtenfunctionaris. Samen met jou zoeken ze naar een goede manier om jouw klacht op te lossen.

Je kunt je vragen en klachten mailen naar: [email protected]. Of laat je telefoonnummer achter. Dan word je binnen 2 werkdagen teruggebeld.

Bel me terug
Klachtencommissiekopie

Is de klacht niet opgelost?

Vind je dat Philadelphia niet goed omgaat met jouw klacht? Dan kun je klacht indienen bij de klachtencommissie. Dat kan door een bericht te sturen naar:
Postbus 1255
3800 BG Amersfoort
of naar: [email protected]

De klachtencommissie doet onderzoek en geeft een advies aan Philadelphia

Anjajan

Vraag advies

Vind je het moeilijk om over het probleem te praten? Dan kun je contact opnemen met een vertrouwenspersoon. Dat zijn Anja en Jan. Zij luisteren naar je en geven je advies over wat je kunt doen om het probleem op te lossen. Ze werken niet bij Philadelphia.

Jan: 06 81873940
Anja: 06 21688178

Ben je jonger dan 18?

Je bent jonger dan 18 en hebt een vraag of een klacht. Dan kun je terecht bij een vertrouwenspersoon van de jeugdhulp. Je kunt ze bellen op: 088 - 5551000.

BLABLABLA over klachten

Klachten

Volg ons op

Philidelphia

Mo is bedacht en gemaakt door Stichting Philadelphia Zorg

© Copyright 2024 mo.online

Cookies